wtorek, 28 lutego 2012

Nacieszyc piekno oczyma to jedno, czasami dobrze popiescic kubki smakowe ;)

Hej hej 

Pięknie za oknem,u mnie może bez słonka,ale zapach jaki unosi się w powietrzu jest tym co lubię....czuć wiosnę,wielkimi krokami sie zbliża :)))

 
Dzis postanowiłam wypróbować dawno temu gdzieś w necie wygrzebany przepis na tzw. "Babkę sernikowa" ,z dystansem podchodzę do nowych przepisów,gdyż nigdy nie wiadomo jak wyjdą :)
Jako dziecko bardzo lubiłam  i nadal lubię pyszne bułki z białym serem :)
Ta babka dokładnie przypomina mi tamte czasy...kolejki w sklepiku szkolnym i zapach bułeczek i mleka ze stołówki :D

Przepis bardzo łatwy,uwielbiam takie sprytne przepisy,gdzie nie zajmują nam pol dnia w kuchni ,pieszczą smakiem podniebienia i pozwalają nam na czas wolny dla siebie :)
Z powodzeniem polecam ten przepis ,jeśli macie ochotę na coś słodkiego do kawusi,poczęstunek dla znajomych czy tez smaczna przekąskę dla tych co maja dzieci ;)  (moim synom smakuje bardzo)

Moj mąż podsumował je słowami - '' to moje drugie ulubione ciasto w Twoim licznym zbiorze  ...nie czuje teraz potrzeby kupowania polskich słodkich bułek w sklepie,bo to ciasto jest od nich lepsze " - jak milo :))))
Zapach jaki wypełnił mieszkanie podczas pieczenia - obłędny :))

Dla zainteresowanych przepis :

Ciasto:

4 jajka
250g cukru
310g maki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
10 łyżek wody
10 łyżek oleju

Masa serowa:

0,5 kg twarogu półtłustego
9-10 łyżek cukru
1 cukier waniliowy
1-2 żółtka
1/2 opakowania budyniu śmietankowego
1/4 kostki masla
skorka otarta z pol cytryny
parę kropel aromatu cytrynowego
1 łyżka soku z cytryny


Zaczynamy od przygotowania masy serowej :

Twaróg wkładamy do miski (nie mielimy,bo będzie za rzadkie i opadnie na dno ciasta),rozdrabniamy widelcem,dodajemy cukier i cukier waniliowy .W tym momencie próbujemy ,czy dość słodkie (wedle upodobań) . Następnie dodajemy żółtka,budyń,starta skórkę z dobrze wyszorowanej cytryny,sok z cytryny.Mieszamy.Na koniec dodajemy aromat i stopione masło.Odstawiamy na bok.

Teraz ciasto:

Jajka ubijamy z cukrem,cały czas ubijając dodajemy na zmianę po odrobinie oleju i wody,ubijamy dokładnie i znowu trochę oleju i wody aż do wyczerpania. Następnie zmniejszamy obroty miksera (lub mieszamy ręcznie) ,dodajemy stopniowo make z proszkiem do pieczenia.
Gotowe ciasto wylewamy do blaszki wysmarowanej margaryna i wysypanej bułka tarta.
Na ciasto nakładamy łyżką "kupki" sera.
Wstawiamy na ok godzinę do nagrzanego piekarnika 170 stopni i pieczemy do " suchego patyczka ",sprawdzajcie co jakiś czas,bo jak wiemy są różne piekarniki i ciasto może dojść szybciej ;) 
Gotowe ciasto ,które wystygnie można posypać jak ja cukrem pudrem,ale można tez polukrować np  lukrem z soku z cytryny ;)




SMACZNEGO !!! :)






Pozdrawiam serdecznie i już dziś wyglądajcie makijażu jaki wykonam paletka Sleek (jeszcze nie wiem którą :D ) dla Sleekomani ;)

Milego Dnia

Buziak



5 komentarzy:

  1. Ty masz dzieci!!!!! Matko wyglądasz jak nastolatka !! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maxi A. hehe mam dwójkę :) 13 letniego syna i prawie 4 letniego :)
      Mam swoje lata,oj mam 35 w kwietniu skończę ;)
      dziękuje za mile słowa !!:)))

      Usuń
    2. Nie no jak Cię pierwszy raz zobaczyłam to Cię wzięłam za studentkę:D Tak 25 max:D No i co ten make up robi z człowiekiem:D

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. tez smacznie smakuje o ile lubisz wydania wszelkie z serem bialym ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...